Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Akker - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Akker - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht...

Blijf op de hoogte en volg Angela

25 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallooo!

Daar ben ik weer, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen! Inmiddels is het alweer een paar weken geleden dat ik een stukje heb geschreven en daar heb ik eigenlijk geen goed excuus voor. Maar aangezien het nu allemaal wel erg dichtbij komt dat we hier weggaan, vond ik het wel weer eens tijd worden. De laatste keer in mijn blog schreef ik over Kaapstad, dit lijkt inmiddels alweer erg lang geleden, dus ik moet ook even goed nadenken wat er daarna nog allemaal is gebeurd. Als ik het goed heb, kwam die donderdag nadat wij terug kwamen uit Kaapstad een nieuwe meisje, namelijk Chantal in ons huis. Er waren de laatste tijd eigenlijk alleen maar mensen weggegaan, dus het was wel leuk dat ons grote huis weer een beetje opgevuld werd :) Op dit moment wonen we nog maar met drie mensen in hetzelfde huis als we met tien mensen begonnen. Jullie zullen wel begrijpen dat dit een heel verschil is! Dat weekend hadden wij aardig wat werk in te halen aangezien we er een week tussenuit waren geweest, dus zijn we alleen zondag een dagje weggeweest. We zijn die zondag naar Port Alfred geweest, waar we de grootste ananas ter wereld hebben bekeken. Dit stelde helaas niet erg veel voor, want wat wij niet hadden verwacht was dat hij van plastic was.. Hier zijn we dus maar zo'n tien minuten geweest en zijn we vervolgens een klein schattig stadje in geweest. Hier hebben we wat leuke winkeltjes bezocht en zijn we vervolgens een strandwandeling gaan maken.

Die week erna zijn we vooral bezig geweest met het verslag, want we zouden te horen krijgen wanneer we ons eindgesprek van onze bacheloropdracht konden houden. Hier zijn we ten slotte in eerste instantie voor gekomen, dus is het natuurlijk wel belangrijk dat hij hier ook af komt. We hebben te horen gekregen dat we ons colloquium 9 juli over Skype kunnen houden, dus dat betekent dat we als het goed is vandaag over twee weken klaar zijn met onze bachelor opdracht! Aangezien wij maar tot 5 juli in dit huis zitten en na onze bachelor opdracht nog willen rondreizen naar het noorden hebben wij besloten 4 of 5 juli alvast naar Durban te gaan. Dit ligt ongeveer 1000 km boven PE en via Airbnb hebben we hier een appartementje van 5 juli tot en met 9 juli geregeld. Hier zullen we dan ook 9 juli ons eindgesprek met onze docenten over de Skype houden en zullen we daarna direct vertrekken voor ons reis! Aangezien we zelf onze nareis regelen, weten we nog niet helemaal zeker waar we allemaal heen gaan, maar vanaf Durban zullen we een auto huren en hier 9 juli wegrijden en op 19 juli zullen we vanaf Johannesburg weer terug vliegen naar Nederland. Ik zal tegen die tijd vertellen wat onze plannen precies zijn!

Afgelopen weekend zijn we een weekend naar Wilderness geweest. Hier kwamen we vrijdag avond aan bij een schattig hostel aan het strand. Vanuit ons balkon keken we uit over de mooie blauwe zee en in de 16 persoonskamer lagen we gelukkig maar met z'n vijven. Helaas kwamen er later nog twee jongens bij ons in de kamer en kwamen zij stom dronken thuis midden in de nacht. Even later werd ik heerlijk wakker van één van de jongens die vanuit zijn stapelbedje lekker lag over te geven. Ondertussen zijn Deir en ik er dus toch wel een beetje uit dat in hostels slapen misschien toch niet echt wat voor ons is.. Maargoed.. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om een lokaal marktje te bezoeken en dit was erg leuk. Hierna zijn we vanaf ons hostel een wandeling begonnen over een oude spoor rails. Hier kwam je uit bij een grot waar op dit moment daklozen wonen. Zij hebben van deze grot een woning gemaakt en dit was erg indrukwekkend om te zien. Overal hingen schelpen en andere versiersels waardoor het net een klein museumpje leek. We mochten binnen een kijkje nemen en dit was erg bijzonder. Ik zal wat foto's toevoegen om een beetje een beeld te geven. Hierna zijn we terug gewand en zijn we richting een plek in het bos gegaan waar we konden ziplijnen. Als echte avonturiers slingerden we door de bomen en dit was erg grappig om te doen! De dag erna zijn we naar Knysna gereden en hebben we hier ook allemaal mooie plekjes opgezocht. Het was erg mooi weer, dus we hebben vooral veel buiten gewandeld en dingen bekeken. Hierna zijn we weer op weg naar PE gegaan.

Afgelopen dinsdag was het dan zover, Deirdre was jarig! Om haar helemaal jarig te laten voelen, hadden Chantal en ik het huis versierd met slingers en ballonnen. We zijn weer eens naar de kliniek geweest en ook hier hebben we met een taart Deirdres verjaardag gevierd. Het was letterlijk vechten om de taart, want er waren buiten Phumla en Shamielah nog wat mensen in de kliniek, die natuurlijk ook wel een stukje taart lustte. Hierna zijn we lekker gaan lunchen in ons favoriete restaurantje hier en zijn we s'avonds sushi gaan eten, omdat Deir hier al weken naar uitkeek. Aangezien mijn eerste ervaring met sushi hier niet zo goed was, heb ik het maar bij noodles gehouden. Gister avond wilden we naar de film, maar daar aangekomen was er loadschedding. Dit is dus echt één van de weinige dingen die ik niet ga missen. Thuis aangekomen hadden we ook geen lucifers en hout meer, dus hebben we lekker twee uur in het donker gezeten.. Vanavond gaan we weer eens een avondje genieten van de gratis wijntjes en dit weekend zullen we thuis blijven om nog aan ons verslag te werken en onze herkansingsopdracht voor een vak te maken. Als iemand goed is in Management Accounting & Control, doe ik hier graag een oproep voor om ons te helpen met de herkansingsopdracht haha!

Volgende week zal dus onze laatste week in Port Elizabeth zijn en zondag over drie weekjes vliegen we alweer terug naar Nederland. Ik denk dat ik dit weekend toch wel mijn eerste echte heimwee momentje zal krijgen, omdat het schoolfeest is in Goor! Ik wil dan ook iedereen een heel fijn weekend wensen en drink een extra biertje voor mij! Ik heb nog gekeken of ik voor een weekendje terug kon vliegen, maar dit was toch wel iets boven mijn budget helaas ;) Ik hoop snel weer wat te laten horen, maar dit zal dus waarschijnlijk pas gebeuren als we in Durban zijn!